Spookdorpie

Hierdie kategorie se naam na aanleiding van Sheila Cussons se gedig:

 ‘n Kleindorpse fragment

Is al my paadjies toegegroei?
Ek het so lig oor hulle gegaan,
met spitse kaalvoet kennis hier
en daar net grondgevat
want oral was die aarde een
vyandigheid van hitte, duwweltjie en mier:
ek sien my nog waaghalsig nael
soos sonde oor die werf wat gloei
en bitsig aan my voetvel byt,
en, kop omlaag, my vasloop teen
die hele Maandagwasgoeddraad
se haelwit selfgeregtigheid.

Ek bly op ‘n klein dorpie in ‘n besige en welgestelde boerderydistrik. Nou in my sewende jaar hier. Uit die stad gevlug oor familie konflik, die allesoorheersende verkeer en ‘n doodloopstraat in my werk. Hier het ek weer kom asem haal, wyer gekyk en gesien as net die straat en kar voor my.

Myself hier gevind, weer verloor, moed opgegee en van voor af begin. Op ‘n nuwe pad met splinternuwe rigtingwysers.

Oor hierdie dorp en sy mense wil ek vertel. Loer na wie hier bly, wat hul doen, hoekom hul vir jare hierdie betekenislose dorpie hul tuiste maak. Wat is die agterskerms dinamiek, wat gebeur by private huispartytjies agter toe deure. Is die kinders hier werklik meer ongekunsteld, met beter maniere as die stadskinders?

In Desember word dit ‘n spookdorpie. Slegs die groot bruin inwonertal bly tuis. Diegene met strandhuis verkas reeds vroeg-vroeg. Ander laai die 4×4 of dubbelkapbakkie vir uitspan by die see of ander water-oord. Dit is slegs inwoners met geen vakansieplanne of -geld wat in die droë winderige Desemberlug hier agterbly. Soms is jy en jou kar die enigste in die hele hoofstraat. Die kafee en supermarkie se gange is wyd en gemaklik. Jy word dadelik gehelp by die betaalpunt. Kassiere sit oopoë en slaap.

In my gerieflike groot huis en tuin het die leegheid van die dorp my glad nie gepla nie. Dit was hemels.

Leave a Reply

