Verken

Dit neem ongeveer 20 minute om vinnig deur die dorp se strate te ry. ‘n Slaapdorpie, het ons in Aardrykskunde geleer. Baie mense slaap bloot hier, maar werk in die omliggende groter dorpe. Die dorpskern ‘n mengelmoes goetertjie-winkels wat hoofsaaklik deur buitelanders bedryf word. Slegs een groot supermark waar alle kruideniersware in die toekoms gekoop sal word, indien daar nie geleentheid is om by die groter, goedkoper supermarkte in die stad uit te kom nie.

Daars ‘n duidelike bo-dorp en onder-dorp, en dan natuurlik die kleurlingdorp en blikkiesdorp. Laasgenoemde die woonarea net ‘n stappie bo ‘n plakkerskamp maar nie op die vlak van die kleurlingdorp nie.

In die bo-dorp pryk goedversorgde groot huise in ewe goedversorgde tuine. Blinde oë staar na die straat:  alle vensters is toe, die inwoners met vakansie.

In blikkiesdorp jaag kind, kat, hond en kanarie mekaar in die strate rond. Die erfies is posseël groot en verwaarloos. Vroue-oë kyk verlate terug.

Dis opvallend hoe skoon die kleurlingdorp vertoon. Geen papier in omheinings, oulike tuintjies, huise hier is gekoop, word besit, is eie.

‘n Paar dae later sien ek drie oumensies in ‘n bondeltjie by ‘n stopstraat staan. Dis uitmergelend warm, reg op die hitte van die dag. Ek stop. ‘n Oumenslyf kan vandag onherstelbare skade buite opdoen.

Kan ek hul iewers heen neem?  Ja, ja, asb, na die hotel toe. Daar is muntmasjiene waarop hul soms gaan speel. Die buurvrou sou hul kom oplaai het, maar die kar het gebreek. Toe loop hul maar tot hier aan die voet van die bult, maar dis te styl. Nou wag hul maar.

Ek swaai die deur oop, hul klim in. Vra my uit en kom gou agter ek gaan vir een van hul kleinkinders skool hou. Hul noem die van, ek sal probeer onthou. Voor die hotel word ek hartlik bedank en hul verdwyn na die dobbelmasjiene.

Ek kyk hul agterna en wonder: hoe lank voor ek ook hierdie stoeptrappie op? Is dit hoe ‘n spookdorp sy inwoners vermaak?

Leave a Reply

